top of page
Havengebouw---Wecanteen---Nina-Slagmolen-24-februari-2022_-48.jpg

We Are
Responsible

Het We Canteen concept is doorspekt met duurzame partnerships, doelstellingen en uitgangspunten. Wij hebben niet de ambitie om de grootste te zijn, maar groeien gestaag omdat onze opdrachtgevers zien dat wij een relevante bijdrage leveren aan het welzijn van onze gasten, leveranciers, onze medewerkers en natuurlijk het milieu.

​

We Are Local. We Love Good Food. We Canteen.

We-Canteen----Nina-Slagmolen-11-maart-2022_-60.jpg
We-Canteen---Go-West---Nina-Slagmolen22-februari-2022_-31.jpg

Mr. Schalkie

Responsible
from the start(up)

Het eerste positieve bijprodukt van We Canteen is de kruiwagen die wordt geboden aan lokale food ondernemers. Deze (vaak startende) bedrijfjes kopen hun ingrediënten lokaal en zijn heel bewust bezig met verspilling en innovatie. Wij leren hiervan en helpen hen op onze beurt met allerlei randvoorwaarden waaraan een ondernemer moet voldoen: juridisch, financieel en organisatorisch. Zo krijgen deze start-ups een eerlijke kans om volwassen te worden en écht impact te maken met hun vaak duurzame aanpak. 

​

Vaak (als het goed is) ontgroeien onze local hero's onze foodcourts en daar zijn wij dan oprecht heel blij mee. Zo ontstaan er namelijk weer kansen voor nieuwe hero's die met hun idee of specialiteit onze gasten willen verrassen. Het zorgt voor een constante aanwas van inspiratie, smaak en sfeer.

​

Het geheim van een goede local hero zit in de combinatie van een mooi verhaal, dit goed over kunnen brengen en een specialiteit die de gasten bijblijft. 

We-Canteen----Quarter-Avenue---Nina-Slagmolen22-februari-2022_-10.jpg

No waste

Niet alleen het weggooien van half opgegeten gerechten is zonde. Ook een steel van een broccoli, bladeren van bieten of buitenbeentjes gaan bij ons niet de prullenbak in. Alle producten worden met kop & staart verwerkt in onze gerechten.

 

Te veel gerechten over in het foodcourt? Daar doen wij niet aan. Dan maken we liever een broodje of salade á la minute voor u.

 

Leverancier Instock deelt onze visie en levert de buitenbeentjes aan ons. Maar ook partnerships met Too Good To Go en Orbisk. Deze laatste werkt met slimme camera's die het voedsel herkennen dat de afvalbak in gaat en geeft de resultaten weer in een dashboard. 

 

Hoe wij naar de toekomst van afval kijken? Onze wens is dat al onze etensresten altijd een tweede leven krijgt. Dát is pas een verantwoord streven.

Havengebouw---Wecanteen---Nina-Slagmolen-24-februari-2022_-9.jpg

Wat is 
sustainable

Voor Foodscout Aeyessa is het simpel: “In de directe omgeving zijn er zoveel prachtige producten te verkrijgen. Door daar gebruik van te maken ontstaat er zo min mogelijk CO2 uitstoot én geef je de lokale economie een boost.”

 

Maar dat dekt nog niet helemaal de lading. “Naast dat we op een verantwoorde manier onze producten selecteren, zijn wij bewust bezig met het tegen gaan van voedselverspilling, gezondere producten aan te bieden en samenwerken met lokale producenten en ondernemers. Wij willen het beste doen voor mens, milieu en dier wat ons dagelijks bezig houdt. Door middel van duurzaamheids- en impactrapporten en mooie initiatieven zoals o.a. Save the last bite, Too Good To Go en Instock, dragen wij allemaal ons steentje bij, en daar zijn wij erg trots op!

 

Binnen onze foodcourts zijn wij continu gefocust op een gezond, milieubewust en diervriendelijk aanbod wat ook nog eens zorgt voor een gevarieerd en verrassend assortiment” aldus Aeyessa.

Aeyessa_DSC_2373b.jpg

Aeyessa

Havengebouw---Wecanteen---Nina-Slagmolen-24-februari-2022_-45.jpg
We-Canteen----Nina-Slagmolen-11-maart-2022_-16.jpg

Gezond voor
onze gasten

Een gezond eetpatroon is volgens ons gebaseerd op variatie. Regelmatig nieuwe gerechten, verse seizoen ingrediënten en een gevarieerd aanbod.

 

Ook het bieden van keuze geeft variatie. Zo bieden wij altijd een verantwoord alternatief aan naast een minder gezond product. En wisselen wij iedere dag het menu.

 

Ongezonde additieven staan niet in het recept en wij zijn terughoudend met het toevoegen van zout en suiker. Gezond is de basis!

The
Good Stuff

Hoe duurzaam kun je zijn met 'foute' koffie en eieren? Oftewel: producten waarbij mens, dier en natuur geen aandacht krijgen. We Canteen heeft er zo'n beetje een sport van gemaakt om ingrediënten en producten in te kopen die iets positiefs bijdragen

​

Zo tref je in onze foodcourts alleen maar pindakaas van de Pindakaaswinkel. Hier zitten geen palmolie en toegevoegde suikers in verwerkt. Of bijvoorbeeld de eieren van Eike. Deze eieren worden volgens een circulair proces gelegd en zijn wit. Waarom wit? Een kip die witte eieren legt, eet minder voer en leeft langer. En zo kunnen wij nog wel even doorgaan met duurzame producten. Zoals met Grünten. Havermout met je dagelijkse portie aan benodigde groenten. Of Krush granola, gemaakt met geredde groenten.  Of Wholy Greens! Pasta die voor de helft bestaat uit geredde groenten. En zo hebben wij nog véél meer duurzame verhalen in ons assortiment. 

​

Een aantal concepten die wij in het prille begin een plek hebben geboden in ons foodcourt kom je vandaag tegen bij de grote supermarkten. Kijk, dan maak je pas echt impact met je duurzame product! 

WeCanteen---TomTom---Sfeerbeeld---Nina-Slagmolen21-februari-2022_-42.jpg

Tailor made

Niet alleen wij stellen onze doelen omtrent duurzaamheid. Ook onze opdrachtgevers hebben één voor één een eigen wensenlijstje voor een duurzaam kantoor. Daar waar catering natuurlijk ook onder valt. 

​

Zo heeft een corporate opdrachtgever vaak een meerjarenplan met doelstellingen waar wij aan bijdragen. En vraagt een vastgoedeigenaar om cateringactiviteiten die voldoen aan de desbetreffende BREEAM certificering.

​

Zoals een X bedrag aan suikerhoudende dranken of een maximale uitstoot van CO2 van het assortiment. Voor ons is een eigen duurzaamheidsplan per opdrachtgever een vanzelfsprekendheid.

We-Canteen---Samsung---Nina-Slagmolen-16-maart-2022_-32.jpg
WeCanteen---TomTom---Sfeerbeeld---Nina-Slagmolen21-februari-2022_-39.jpg
Havengebouw---Wecanteen---Nina-Slagmolen-24-februari-2022_-29.jpg

Facts & Figures

3.348

Kilo eten bespaard
van de verspilling
met Instock

25%

duurzaam.
Marktgemiddelde
ligt op 16,8%

 

50%

producten van
Nederlandse bodem.

30%

minder vetten en
suikers in onze gerechten

 

We-Canteen---Go-West---Nina-Slagmolen22-februari-2022_-24.jpg

Mijn streven is om volledig plasticvrij te zijn voor onze gasten. Waar we dat al op veel plekken zijn in het foodcourt, is dat nog een uitdaging in de keuken en bij onze leveranciers.

Aeyessa Kuipers

Foodscout We Canteen

Signature

Foodcourts

havengebouw_-7.jpg

 

Havengebouw

button.jpg

 

TomTom

button2.jpg

 

Go West

button.jpg

Quarter Avenue

button2.jpg

​

Fremantle

button.jpg

​

Samsung

bottom of page