header7.jpg

Welcome to
TomTom

De grote verscheidenheid aan nationaliteiten die wij dagelijks verwelkomen in ons foodcourt, maakt het uitdagend om voor ieder wat wils te koken. Goed luisteren en experimenteren heeft ons hierin geholpen. Zo realiseren wij een all-day foodconcept met wereldse gerechten én aandacht voor gezondheid. 

Manager Jeroen & Chef Roland

header5.jpg
sfeer1.jpg

The 'to:morrow'
concept

Today is to:morrow is de slogan van het white label concept voor TomTom. Dat wil zeggen; het aanbod van eten & drinken is gericht op een duurzame toekomst. Voor de medewerkers, voor TomTom als bedrijf én om de wereld een stukje mooier te maken. Zo ligt de focus van het assortiment op het maken van gezonde keuzes. Want een gezond eetpatroon, zorgt voor healthy medewerkers. En een plasticvrij assortiment draagt bij aan een verantwoorde leefomgeving. Zelfs de CO2 ‘foodprint’ van het aanbod wordt gemeten. Kortom, klaar voor de toekomst!

Our signature

Het foodcourt bij TomTom heeft een open karakter. Bij binnenkomst word je gelijk verwelkomd door de barista in de 360 graden koffiecorner. Nice to know: alle gezonde producten zijn in prijs verlaagd vergeleken met ongezonde gerechten.

Met 10+ ingrediënten en een dagelijks wisselend assortiment is de saladebar favoriet bij TomTom.

Het assortiment staat bekend als kleurrijk en met een grote variatie aan smaken. Dit sluit natuurlijk perfect aan op het internationale publiek. Het leuke van de indeling bij TomTom is dat je al aan het begin van het foodcourt kunt zien welke lokale ondernemer tijdens de lunch staat te koken. 

Doordat er veel nationaliteiten en culturen bij TomTom werken, staan de werktijden niet vast. Zo komt de een om 9 uur ontbijten, waar een ander vlak voor de lunch binnenkomt en aan het einde van de dag een maaltijdsalade to go meeneemt. Het team weet inmiddels precies wat iedereen eet en drinkt en welke voorkeuren de medewerkers hebben. Het to:morrow foodcourt is echt een plek waar medewerkers naartoe komen om even op te laden.

header_TomTom4.jpg

Jeroen

Roland

TomTom_home.jpg
TomTom_Jeroen.jpg

Feeling
at home

“Hoe wij een thuis hebben gecreëerd bij TomTom? Door de gasten én de TomTom organisatie iedere dag te blijven verrassen. Dat klinkt simpel, maar in de praktijk zit daar wel een gedachte achter. Dit doen wij door onaangekondigd veranderingen door te voeren in het assortiment en actief nieuwe ideeën voor te stellen. Bijvoorbeeld door zelf brood te bakken of iets extra’s toe te voegen aan een besteld banqueting arrangement. Zo proberen wij de organisatie altijd een stapje voor te zijn en het ‘wow’ effect te realiseren.”

 

– Jeroen, Restaurantmanager 

salade1.jpg

Signature
dishes

“Een echte klassieker, de Franse uiensoep, waarbij ik de uien een dag van tevoren pof en á la minuut het krokantje met oude kaas en bosui maak, is erg in trek bij TomTom. En een heerlijke verse tomatensoep met huisgemaakte pesto. De TomTom medewerkers worden graag verrast, maar zijn ook zeker in voor de ‘classics’.

 

Ook de supertosti’s gemaakt van focaccia brood met pancetta, pesto en Parmezaanse kaas zijn populair. In dit rijtje mogen we ook zeker niet de saladebar en de warme maaltijd van de lokale ondernemer vergeten. Die gaan als warme broodjes over de toonbank.”

soep1.jpg
verantwoord.jpg

Sustainable Character 

Het to:morrow concept ademt duurzaamheid. Zo is het restaurant plasticvrij, zijn er geen mono verpakkingen te verkrijgen en wordt het gebruik van water uit de kraan gestimuleerd door de tapkraan van KRNWTR. PET flessen zijn dan ook uit den boze. Daardoor heeft iedere TomTom medewerker een eigen Dopper fles ontvangen. En om voedselverspilling tegen te gaan, worden alle overgebleven gerechten na 14:00 aangeboden voor een gereduceerde prijs. Ook samen met TomTom zetten wij ons in tegen voedselverspilling. Zo heeft TomTom producten die bijna over de datum gingen, tijdens de coronapandemie opgekocht en aan de medewerkers meegegeven. 

Together we Can

Local
Hero's

TomTom ontving vóór de coronapandemie dagelijks een lokale ondernemer in het foodcourt. Daarom zijn een aantal lokale ondernemers hier kind aan huis. Zoals Dos Chicas, met haar Tex Mex keuken. Eigenaresse Sharda krijgt regelmatig de vraag wanneer ze weer aanwezig is!

 

Ook Indonesische ondernemers, zoals Coconut Trees, zijn erg in trek. Gasten bestellen vaak een extra portie saté ayam of rendang, bewaren dit in de koeling en nemen het mee naar huis voor tijdens het avondeten. En niet te vergeten George van Barra Paella. Hij steelt de show tijdens de lunch met zijn grote paella pannen in drie verschillende smaken. 

local1.jpg
local2.jpg
tomtomchef.jpg

Voor mij is mise-en-place hét ingrediënt voor een succesvol foodcourt concept. Hierdoor kan mijn team zelfstandig aan de slag, staat de lunch op tijd klaar én is er voldoende tijd voor contact met de gasten. Zo leren we hun wensen kennen, waardoor we het assortiment er perfect op aansluiten. Wij zijn continu bezig met 'Today is to:morrow'.

Chefkok TomTom

Roland 

Signature

Foodcourts

havengebouw_-7.jpg

 

Havengebouw

button2.jpg

 

Go West

button.jpg

Quarter Avenue

button2.jpg

Fremantle

button.jpg

Samsung