Let's
disrupt
together
Ontstaan in 2010 als een innovatieve food startup om de cateringmarkt te disrupten. Het gebrek aan inspirerende foodconcepten in kantoren maakte dat We Canteen werd opgericht. Inmiddels is We Canteen uitgegroeid tot een succesvolle challenger in de bedrijfshoreca en is zij sinds 2014 onderdeel van D&B The Facility Group.
​
Naast een gevarieerd aanbod verzorgd door het We Canteen Team, zorgen lokale food-ondernemers zoals jij voor een dagelijks opwindend aanbod van wereldgerechten en specialiteiten. We geven jou een podium in onze foodcourts.
Benieuwd wat dat inhoudt? Lees dan snel verder!
What's in it
for you?
-
Jouw specialiteiten vinden een weg naar een heel nieuw publiek. Jij wordt met open armen ontvangen door de lunchgasten binnen de kantooromgeving.
-
We Canteen biedt jou een podium aan gemiddeld 200 lunchgasten die op zoek zijn naar variatie en kwaliteit.
-
Doordat We Canteen een omzetgarantie hanteert, ben jij verzekerd van een dekkende vergoeding.
What do you
bring to the
table?
-
Jouw zaak als pop-up. Je neemt je eigen personeel, eten en decoratie mee. Daarmee presenteer je een kleine versie van jouw foodtruck of restaurant.
-
Je wilt graag het verhaal over jouw unieke specialiteit en jouw passie over eten overbrengen.
-
Je bent als ondernemer vrij om je eigen warme maaltijd samen te stellen. Binnen We Canteen zijn voor de verschillende kantoren prijzen vastgesteld. Binnen dit budget maak jij een mooi en vooral lekker lunchgerecht.
-
Vanzelfsprekend voldoe je aan alle regelgeving omtrent HACCP en voedselveiligheid.
Wat is
sustainable
Voor Foodscout Aeyessa is het simpel: “In de wijde omtrek zijn er zoveel prachtige producten te verkrijgen. Door daar gebruik van te maken ontstaat er zo min mogelijk CO2 uitstoot én geef je de lokale economie een boost.”
Maar dat dekt nog niet helemaal de lading. “Naast dat we op een verantwoorde manier onze producten selecteren, zijn wij bewust bezig met het tegen gaan van voedselverspilling, gezondere producten aan te bieden en samenwerken met lokale producenten en ondernemers. Wij willen het beste doen voor mens, milieu en dier wat ons dagelijks bezig houdt. Door middel van duurzaamheids- en impactrapporten en mooie initiatieven zoals o.a. Save the last bite, Too Good To Go en Instock, dragen wij allemaal ons steentje bij, en daar zijn wij erg trots op!
Binnen onze foodcourts zijn wij continu gefocust op een gezond, milieubewust en diervriendelijk aanbod wat ook nog eens zorgt voor een gevarieerd en verrassend assortiment” aldus Aeyessa.
Aeyessa
Gezond voor
onze gasten
Een gezond eetpatroon is volgens ons gebaseerd op variatie. Regelmatig nieuwe gerechten, verse seizoen ingrediënten en een gevarieerd aanbod.
Ook het bieden van keuze geeft variatie. Zo bieden wij altijd een verantwoord alternatief aan naast een minder gezond product. En wisselen wij iedere dag het menu.
Ongezonde additieven staan niet in het recept en wij zijn terughoudend met het toevoegen van zout en suiker. Gezond is de basis!
The
Good Stuff
Hoe duurzaam kun je zijn met 'foute' koffie en eieren? Oftewel: producten waarbij mens, dier en natuur geen aandacht krijgen. We Canteen heeft er zo'n beetje een sport van gemaakt om ingrediënten en producten in te kopen die iets positiefs bijdragen.
​
Zo tref je in onze foodcourts alleen maar pindakaas van de Pindakaaswinkel. Hier zitten geen palmolie en toegevoegde suikers in verwerkt. Of bijvoorbeeld de eieren van Eike. Deze eieren worden volgens een circulair proces gelegd en zijn wit. Waarom wit? Een kip die witte eieren legt, eet minder voer en leeft langer. En zo kunnen wij nog wel even doorgaan met duurzame producten. Zoals met Grünten. Havermout met je dagelijkse portie aan benodigde groenten. Of Krush granola, gemaakt met geredde groenten. Of Wholy Greens! Pasta die voor de helft bestaat uit geredde groenten. En zo hebben wij nog véél meer duurzame verhalen in ons assortiment.
​
Een aantal concepten die wij in het prille begin een plek hebben geboden in ons foodcourt kom je vandaag tegen bij de grote supermarkten. Kijk, dan maak je pas echt impact met je duurzame product!
Tailor made
Niet alleen wij stellen onze doelen omtrent duurzaamheid. Ook onze opdrachtgevers hebben één voor één een eigen wensenlijstje voor een duurzaam kantoor. Daar waar catering natuurlijk ook onder valt.
​
Zo heeft een corporate opdrachtgever vaak een meerjarenplan met doelstellingen waar wij aan bijdragen. En vraagt een vastgoedeigenaar om cateringactiviteiten die voldoen aan de desbetreffende BREEAM certificering.
​
Zoals een X bedrag aan suikerhoudende dranken of een maximale uitstoot van CO2 van het assortiment. Voor ons is een eigen duurzaamheidsplan per opdrachtgever een vanzelfsprekendheid.
Facts & Figures
3.348
Kilo eten bespaard
van de verspilling
met Instock
25%
duurzaam.
Marktgemiddelde
ligt op 16,8%
50%
producten van
Nederlandse bodem.
30%
minder vetten en
suikers in onze gerechten
Mijn streven is om volledig plasticvrij te zijn voor onze gasten. Waar we dat al op veel plekken zijn in het foodcourt, is dat nog een uitdaging in de keuken en bij onze leveranciers.