top of page

Een internationale toekomstbestendige horeca-ervaring, waar JetBrains-medewerkers zich thuis voelen

Een “home away from home”-ervaring voor haar medewerkers – dat was wat JetBrains zocht in een toekomstige cateringpartner. We Canteen nam JetBrains mee op een culinaire reis rond de wereld, met een speciale nadruk op de Oost-Europese keuken, daar waar de roots van het bedrijf liggen. Vanzelfsprekend moest het eten kwalitatief, vers, voedzaam en duurzaam zijn. Dit toont duidelijk aan dat JetBrains geeft om haar medewerkers en een gezonde en verantwoorde werkomgeving wil creëren, waar zij zich thuis voelen. We Canteen is er dan ook trots op om vanaf zomer 2022, de nieuwe cateringpartner van JetBrains te zijn.

In augustus namen de eerste 100 medewerkers hun intrek in het nieuwe kantoor van JetBrains genaamd Terrace Tower in Amsterdam, een nieuw multi-tenant kantoor tegenover het RAI Amsterdam. Terrace Tower is een ruim, open en BREEAM Excellent gecertificeerd kantoorgebouw, waar JetBrains de bovenste tien verdiepingen huurt. De reden voor de verhuizing is ontstaan doordat het aantal medewerkers groeit en er niet genoeg plek is voor iedereen in het bestaande kantoor van JetBrains aan de Huidekoperstraat in hartje centrum.


Toen JetBrains besloot te verhuizen naar de Terrace Tower, zijn zij op zoek gegaan naar een cateringpartner met een schaalbaar horecaconcept. JetBrains groeit continu en verwacht dat het aantal medewerkers de komende jaren zal blijven stijgen. Daarnaast moeten de medewerkers zich thuis voelen in het nieuwe kantoor. Het F&B assortiment moet zowel bestaan uit de Nederlandse keuken, als de internationale keuken waarbij lokale producten de voorkeur hebben. En aangezien de medewerkers gewend zijn aan flexibele werktijden, moet er de hele dag - ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds - voldoende gezond en aantrekkelijk eten en drinken verkrijgbaar zijn.


JetBrains koos voor We Canteen omdat de visie op samenwerken met elkaar overeenkomt. De twee bedrijven hebben vergelijkbare kernwaarden, zoals proactief meedenken en elkaar gelijk behandelen. In het voortraject organiseerde We Canteen rondleidingen op een aantal van haar locaties en daarbij werd duidelijk dat het We Canteen concept aansloot bij wat JetBrains zocht: F&B oplossingen die op maat gemaakt en duurzaam zijn, rekening houdend met de wensen van de medewerkers en een bedrijfsvoering waarbij er altijd een stap extra wordt gezet.


Bovendien organiseerde We Canteen twee dagen een volledige lunch in het huidige kantoor van JetBrains, om het aanbod te toetsen bij de JetBrains’ medewerkers. De verscheidenheid aan gerechten, waaronder goulash van een lokale ondernemer, was een doorslaand succes en liet iedereen tevreden achter.


Aeyessa Kuipers, implementatiemanager en foodscout bij We Canteen, was nauw betrokken bij het implementatieproces. “Wij en JetBrains geloven dat open en eerlijke communicatie één van de belangrijkste kernwaarden is voor een succesvolle samenwerking. Dat, gecombineerd met onze kennis van eten en drinken, stelde ons in staat om te begrijpen wat de medewerkers verwachten, om zo een passend concept en assortiment op te bouwen. Het concept heet DOMA (het Russische woord voor “thuis”). En aangezien de JetBrains-medewerkers IT-professionals zijn en dus gewend zijn om uren achter hun laptop door te brengen, is het essentieel dat er gezonde en verse ingrediënten aanwezig zijn, evenals een wisselend assortiment gedurende de dag.”


bottom of page